Welcome to Haleon.
We're a purpose-driven, world-class consumer company putting everyday health in the hands of millions.
In just three years since our launch, we've grown, evolved and are now entering an exciting new chapter – one filled with bold ambitions and enormous opportunity.
Our trusted portfolio of brands – including Sensodyne®, Panadol®, Advil®, Voltaren®, Theraflu®, Otrivin®, and Centrum® – lead in resilient and growing categories.
What sets us apart is our unique blend of deep human understanding and trusted science.
Now it's time to fully realise the full potential of our business and our people.
We do this through our Win as One strategy.
It puts our purpose – to deliver better everyday health with humanity – at the heart of everything we do.
It unites us, inspires us, and challenges us to be better every day, driven by our agile, performance-focused culture.
L'Informatore Scientifico (Expert Field Specialist) avrà il compito di implementare campagne educative e promozionali per i marchi Haleon (Oral Care e Ginecologia), trasformando le strategie aziendali in azioni concrete verso clienti selezionati (Dentisti, Igienisti dentali, Ginecologi).
Opererà secondo linee guida definite, utilizzando strumenti di monitoraggio avanzati per garantire il raggiungimento degli obiettivi aziendali.
Il ruolo prevede attività scientifiche e relazionali, con l'obiettivo di promuovere i prodotti Haleon attraverso contenuti basati su evidenze scientifiche, instaurando rapporti professionali di fiducia con gli operatori sanitari (HCP) e i Key External Experts (KEE).
Responsabilità principali Diventare ambasciatore del brand, applicando la strategia di marca e di categoria verso HCP e KEE.
Pianificare ed eseguire il territory plan basato su segmentazione e targeting, registrando le attività nel CRM e monitorando i risultati.
Condurre visite scientifiche face-to-face, workshop e incontri locali (es.
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