Bonprix è un'azienda di moda e di e-commerce di successo a livello internazionale. Fondata nel 1986 come rivenditore di cataloghi ad Amburgo, in Germania, bonprix impiega oggi circa 2.500 persone in tutto il mondo. Circa 12 milioni di clienti attivi in oltre 25 Paesi acquistano abbigliamento e accessori per donna, uomo e bambino, nonché prodotti per la casa e l'abitare, principalmente nei negozi online e nelle app di bonprix. Come marchio verticale di moda, bonprix vende esclusivamente la propria moda con un eccellente rapporto qualità-prezzo. Nell'anno fiscale 2023/24 (29 febbraio 2024), il Gruppo bonprix ha generato un fatturato di 1,52 miliardi di euro, diventando così una delle aziende più performanti dell'Otto Group. In Germania, www.bonprix.de è uno dei negozi online con i maggiori incassi e si colloca al quarto posto tra i negozi online con la moda come segmento di prodotto principale.*
*Fonte: Classifica dei negozi online più venduti "E-Commerce-Markt Deutschland 2023" di EHI Retail Institute/ecommerceDB
Posizione
Join Customer Care Management (CCM) as we transform for international customer excellence in a digital world. We need you to ensure effective and up-to-date knowledge and information for all international internal as well as external Operation units.
Your task
You will create working instructions and review/update those on a regular basis. Furthermore, you will communicate updates/changes to working instructions to inhouse units and service providers. You will collaborate with training and quality management as well as work on projects to ensure operational readiness in case of new processes and procedures that are implemented. You are the interface with marketing/commercial to update information in the knowledge management tool.
Your contribution
With the responsibility to ensure that agents read/understand working instructions, you will shape the future international CCM.
Your environment
Customer Care Management is an international matrix organization in which you will work together with colleagues from France, Germany, Italy and Poland.
Your freedom
If you have a passion for Customer Service, enjoy flat hierarchies and an international environment, you've come to the right place. We are in the middle of a transformation process that you can help shape
What you bring along Where bonprix is, is in front. For that, we need people like you who are simply more advanced in their thinking. Who think agilely and turn a "can't do" into a "can do". Ideally, you also bring the following with you:
Your education
You have successfully completed an apprenticeship.
Your experience
You are experienced in handling a high volume of information/documents and can derive and create simplified information (e.g. working instructions, news, general information) for Customer Agents.
Your skills
You have a minimum C1 level Polish proficiency as well as a minimum B2 English and the creativity and adaptability to find the right way to communicate knowledge(e.g. create a diagram, decision tree). You also have strong written and verbal communication skills.
Your soft skills
You are able to work in a structured manner and you have an operational excellence mind based on the customer knowledge.
And: You want to be part of an open, tolerant and colorful corporate culture and make your own contribution to it.
Altre informazioni
Collaborando con Colleghi di bonprix Francia, bonprix Germania, bonprix Italia e bonprix Polonia provenienti da tutta Europa – la lingua inglese è diventa la “lingua comune”: per questo dovrai compilare tutti i campi del “form di application” in inglese così come il cv – contribuirai attivamente a modellare e migliorare le pratiche del CCM a livello internazionale, assicurando che siano allineate con gli obiettivi aziendali.
MAGGIORI INFO
* Sede fisica di lavoro per le persone residenti sul territorio italiano: Via Adua nr.33 – 13855 Valdengo (BI)***
* Modalità lavoro: ibrida (da valutare rientri settimanali o mensili in base a distanza km)
* Tempo indeterminato
* Orario di lavoro: full-time 40h settimanali (lunedì-venerdì)
* Livello e RAL: mi spiace non indicare dettagli specifici in merito, ma Casa Madre preferisce che questi aspetti vengano discussi direttamente durante il processo di selezione
*** P.S. non siamo raggiunti da mezzi di trasporto pubblici purtroppo = serve la macchina per venire in ufficio
DUBBI? DOMANDE?
ilaria.fey@bonprixitalia.net