Ph3Who are we? /h3 pbAmaris Consulting /b is an independent technology consulting firm providing guidance and solutions to businesses. With more than 1,000 clients across the globe, we have been rolling out solutions in major projects for over a decade – this is made possible by an international team of 7,600 people spread across 5 continents and more than 60 countries. Our solutions focus on four different Business Lines: Information System Digital, Telecom, Life Sciences and Engineering. We’re focused on building and nurturing a top talent community where all our team members can achieve their full potential. Amaris is your steppingstone to cross rivers of change, meet challenges and achieve all your projects with success. /p pAt Amaris, we strive to provide our candidates with the best possible recruitment experience. We like to get to know our candidates, challenge them, and be able to give them proper feedback as quickly as possible. /p pHere's what our recruitment process looks like: /p ul libBrief Call /b: Our process typically begins with a brief virtual/phone conversation to get to know you! The objective? Learn about you, understand your motivations, and make sure we have the right job for you! /li libInterviews /b (the average number of interviews is 3 - the number may vary depending on the level of seniority required for the position). During the interviews, you will meet people from our team: your line manager of course, but also other people related to your future role. We will talk in depth about you, your experience, and skills, but also about the position and what will be expected of you. Of course, you will also get to know Amaris: our culture, our roots, our teams, and your career opportunities! /li libCase study /b: Depending on the position, we may ask you to take a test. This could be a role play, a technical assessment, a problem-solving scenario, etc. /li /ul pAs you know, every person is different and so is every role in a company. That is why we have to adapt accordingly, and the process may differ slightly at times. However, please know that we always put ourselves in the candidate's shoes to ensure they have the best possible experience. /p pWe look forward to meeting you! /p h3Job description /h3 pVuoi iniziare una nuova avventura professionale come bMEPBIM Coordinator /b in una delle nostre opportunità nel settoreb Automation Aerospace /b a bGenova? /b /p p bCosa farai? /b /p ul liCoordinamento e gestione di progetti multidisciplinari in ambiente BIM /li libRedazione e aggiornamento del BEP /b (BIM Execution Plan) e dei piani di gestione informativa (oGI/pGI) /li liControllo e gestione del contenuto informativo dei modelli BIM /li liUtilizzo di Dynamo per importazione ed esportazione dati nei modelli /li liExport completo dei modelli in formato IFC per garantire l’interoperabilità /li libGestione e risoluzione delle interferenze (clash detection) tramite Navisworks /b /li liCollaborazione con team interdisciplinari e supporto al coordinamento tecnico /li liAggiornamento continuo sulle best practice BIM e sulle nuove tecnologie di settore /li /ul p✍️bCosa Richiediamo? /b /p ul liEsperienza di almeno 1 anno come BIM Coordinator in progetti multidisciplinari /li liCompetenza nella redazione di BEP (oGI/pGI) /li liEsperienza nella gestione e controllo del contenuto informativo dei modelli /li liConoscenza e utilizzo di Dynamo per import/export dati /liliCapacità di effettuare export completi in formato IFC /li liEsperienza nell’utilizzo di Navisworks per clash detection e gestione delle interferenze /li liConoscenza della lingua italiana: livello avanzato /li liCapacità di lavorare in team e di adattarsi a un ambiente dinamico /li liOttime capacità organizzative e attenzione ai dettagli /li liGradita esperienza nella gestione di ACC (Autodesk Construction Cloud) e piattaforme di coordinamento interdisciplinare (es. BIM Collab) /li liProattività e orientamento al risultato /li /ul p✨bChe cosa offriamo? /b /p ul liUna comunità internazionale che riunisce oltre 110 nazionalità diverse /li liUn ambiente in cui la fiducia ha un posto centrale: il 70% dei nostri principali leader ha iniziato la propria carriera al primo livello di responsabilità /li liUn solido sistema di formazione con la nostra Academy interna e oltre 250 moduli disponibili /li liUn ambiente di lavoro vivace che si riunisce spesso per eventi interni (afterwork, team building, ecc.) /li liUn forte impegno nella CSR, in particolare attraverso la partecipazione al nostro programma WeCare Together /li /ul pbBenefici locali in Italia: /b /p ul liBuoni pasto /li liProgramma di welfare con sconti e vantaggi per i dipendenti /li liOpzioni di lavoro flessibili (politica del lavoro ibrido) /li liAssicurazione sanitaria e programmi di benessere /li /ul /p