Sei una persona organizzata, dinamica e appassionata di logistica? Ti piace gestire team e ottimizzare processi? Allora questa opportunità fa per te!
Your Role
Nel nostro nuovo magazzino a Mantova, lavorerai per un importante cliente del settore Retail, coordinando specifiche aree operative per garantire un flusso efficiente delle merci. Sarai il punto di riferimento per il team, assicurando il rispetto delle norme di sicurezza, la gestione degli spazi e delle attrezzature, e il raggiungimento degli obiettivi aziendali.
Your Responsibilities
Pianificare, gestire e coordinare le attività del reparto, occupandoti
anche di aspetti HR come presenze, assenze e sicurezza.
Distribuire le risorse in modo strategico, valutando i carichi di
lavoro giornalieri.
Monitorare i KPI e motivare il team per raggiungere gli obiettivi di
magazzino e business.
Garantire la corretta gestione di attrezzature e beni aziendali.
Collaborare con altri capoturno per organizzare al meglio il personale
e le attività.
Essere un punto di riferimento per il team, integrando i valori
aziendali nello stile di leadership.
Promuovere un contesto di lavoro inclusivo, valorizzando prospettive e
background diversi.
Your Skills and Experiences
Esperienza di 2-3 anni in operazioni di media scala (150 FTE)
Background in contesti analitici e orientati ai dati, con forte
attenzione al coinvolgimento delle persone e alla sicurezza.
Capacità di comunicare con stakeholder a tutti i livelli, in ambienti
operativi e dinamici.
Esperienza nella gestione di team ****** persone), preferibilmente in
logistica o produzione.
Conoscenza del pacchetto MS Office
Italiano fluente (altre lingue sono un plus)
Good Reasons to Join
Since ****, Kuehne+Nagel is committed to shape the world of logistics with a strong determination to connect people and goods through innovative and sustainable logistics solutions.
With over 80,000 employees at almost 1,300 locations in over 100 countries, we are one of the world's leading logistics companies. The Italian branch is active since almost 60 years and counts 32 locations with 1,750 team members partnering with more than **** clients.
Passion and willingness to be part of a diverse, multicultural, and dynamic team are a must to us! We take care about our people. We commit to create a work environment where everyone is welcome and diversity, equity and inclusion are prioritized. Where the full potential of each employee is realized without exception. Where those who look, live, love, communicate, think, and lead differently are sought, appreciated, and valued.
Together, we go above and beyond to deliver excellence and innovation to our colleagues, our customers, and the communities we belong.
We offer a comprehensive package that includes base and variable pay, reserved parking, and meal vouchers. Our benefits also include 24-hour accident insurance covering both professional and non-professional injuries, supplementary medical expense reimbursement and FitPrime access, which provides discounts at over 3,500 sports facilities throughout Italy, plus access to a nutritionist and psychological support services. We provide free language courses, paid leave for volunteer work, and a pension and social assistance counseling service. Additionally, we offer assistance with tax returns (730 form), corporate discounts on hundreds of services and products via Corporate Benefits, access to travel discounts (travel agency), a week of paternity leave extension at the birth of a child, paid leave for child illness, and additional study leave.