Liu Jo is an Italian brand established in the mid-1990s in Carpi, a knitwear manufacturing hub known for its excellence. It is the brainchild of Marco Marchi who fueled it with his vision for a brand embodying contemporary,identity-driven, and liberating fashion geared at celebrating feminine beauty through women’s empowerment. Building its foundation on creativity and the quintessentially Italian flair for intuition, the company has telegraphed its identity through clothing, accessories, footwear and jewelry, conveying a contemporary and highly recognizable lifestyle.
Across the years Liu Jo has remained true to its original vision continuously aiming - and even more sotoday - to act as a loudspeaker for important values such as freeself-expression, sharing a contemporary, identity-driven fashion statement and conveying its own idea of beauty. Liu Jo is currently available in 45 countries through a distribution network comprising over 280 flagship stores and around 5,000 multi-brand retailers worldwide.
Liu Jo, è alla ricerca di una risorsa da inserire in stage all’interno del team CRM.
Attività principali
Durante il percorso formativo, la risorsa affiancherà il team CRM nelle seguenti attività:
* Gestione e aggiornamento delle anagrafiche clienti, con particolare attenzione alla normalizzazione e deduplica dei dati
* Supporto ai punti vendita nella gestione delle attività omnicanale
* Formazione dello staff dei negozi sul programma di loyalty e sui servizi omnicanale
* Collaborazione nella creazione di comunicazioni e iniziative verso gli store
* Impostazione e invio di campagne SMS rivolte ai clienti
* Laurea (o percorso in corso) in Marketing, Comunicazione, Economia o affini
* Interesse per il mondo fashion e per le dinamiche di customer engagement
* Buona conoscenza del pacchetto Office, in particolare Excel
* Attitudine al lavoro in team, precisione e proattività
* Buona conoscenza della lingua inglese
* Preferibilmente residenti nella zona di Modena/Carpi, per facilitare l’inserimento e la partecipazione alle attività in sede