PJob Description:brENG VERSION:brLeonardo is a global industrial group, among the main global players in Aerospace, Defence and Security that realises multi-domain technological capabilities in Helicopters, Aircraft, Aerostructures, Electronics, Cyber Security and Space. With over 60,000 employees worldwide, the company has a solid industrial presence in Italy, the UK, Poland and the US. It also operates in 150 countries through subsidiaries, joint ventures and investments. A key player in major international strategic programmes, it is a technological and industrial partner of governments, defence administrations, institutions and companies.brWithin the GCAP Joint Venture, in the International Communication area, we are looking for a Media Digital Communications Manager for GCAP HQ in Reading (UK).brThe person we identify will be responsible for:br* Develop and implement media and digital communications strategies that maintain a positive reputation for the GCAP Programme in global and regional markets.br* Manage global media relations, create and distribution of press releases, and act as first line for media inquiries.br* Protect and safeguard the reputation of GCAP and the company's performance on the programme.br* Oversee digital content for use on social media, website, and other digital platforms.br* Monitor and report on relevant media coverage and digital engagement metrics.br* Ensure consistency and alignment of digital communications with global strategies.br* Collaborate with the National Communications Advisors to adapt content and strategies to local audiences.br* Work closely with the Brand, Marketing Events Manager on the design and delivery of events including trade show and speaking engagements.br* Establish and maintain essential tools, processes, subscriptions and licenses required for all media and social media activities.br* Work closely GCAP government representatives and industry partners to ensure co-ordinate of all external communications activities and alignment on key messages.br* Responsible for ensuring the clearance of all materials with relevant parties (security, government)br* Maintain reputational lines to take and media training programme for approved spokespeople.br* Manage subscriptions, licenses and third-party agencies.brSeniority:brSenior, Strong experience in media relations (5-8years+) and digital communications.brHard skills:br* Expertise in social media, content creation, and digital platforms.br* Ability to implement global digital strategies in diverse markets.br* Crisis management experience.brSoft skills:br* Excellent communication;br* Collaboration;br* Relationship-building skills.brLinguistics skills:brExcellent English, written and verbal communication abilities (C1).brITA VERSION:brLeonardo è un gruppo industriale internazionale, tra le principali realtà mondiali nell'Aerospazio, Difesa e Sicurezza che realizza capacità tecnologiche multidominio in ambito Elicotteri, Velivoli, Aerostrutture, Elettronica, Cyber Security e Spazio. Con oltre 60.000 dipendenti nel mondo, l'azienda ha una solida presenza industriale in Italia, Regno Unito, Polonia, Stati Uniti, e opera in 150 paesi anche attraverso aziende controllate, joint venture e partecipazioni. Protagonista dei principali programmi strategici a livello globale, è partner tecnologico e industriale di Governi, Amministrazioni della Difesa, Istituzioni e imprese.brAll'interno della Joint Venture GCAP, nell'area International Communication, siamo alla ricerca di un Media Digital Communications Manager da inserire nell'HQ a Reading (UK).brLa persona che selezioneremo si occuperà delle seguenti attività:br* Sviluppare e implementare strategie di comunicazione media e digitale che mantengano una reputazione positiva per il Programma GCAP nei mercati globali e regionali.br* Gestire le relazioni media globali, la creazione e distribuzione di comunicati stampa e fungere da primo punto di contatto per le richieste dei media.br* Proteggere e tutelare la reputazione di GCAP e le performance aziendali nel programma.br* Supervisionare i contenuti digitali per l'uso sui social media, sul sito web e su altre piattaforme digitali.br* Monitorare e riportare la copertura mediatica rilevante e le metriche di coinvolgimento digitale.br* Garantire la coerenza e l'allineamento delle comunicazioni digitali con le strategie globali.br* Collaborare con i National Communications Advisors per adattare contenuti e strategie ai pubblici locali.br* Lavorare a stretto contatto con il Brand, Marketing Events Manager nella progettazione e realizzazione di eventi, inclusi fiere e interventi come relatori.br* Stabilire e mantenere gli strumenti essenziali, i processi, le sottoscrizioni e le licenze necessarie per tutte le attività media e social media.br* Lavorare a stretto contatto con i rappresentanti governativi GCAP e i partner industriali per coordinare tutte le attività di comunicazione esterna e allinearsi sui messaggi chiave.br* Responsabile della clearance di tutti i materiali con le parti interessate (sicurezza, governo).br* Mantenere linee reputazionali e gestire un programma di formazione media per i portavoce approvati.br* Gestire le sottoscrizioni, le licenze e le agenzie terze.brSeniority:brSenior, con esperienza pregressa in media relations (5-8years+) e digital communications.brCompetenze tecniche:br* Esperienza nei social media, creazione di contenuti e piattaforme digitali.br* Capacità di implementare strategie digitali globali in mercati diversificati.br* Esperienza nella gestione delle crisi.brCompetenze comportamentali:br* Eccellenti capacità comunicative;br* Collaborazione;br* Capacità di costruire relazioni.brCompetenze linguistiche:brEccellente conoscenza dell'inglese, capacità di comunicazione scritta e verbale (C1).brSeniority:brSeniorbrPrimary Location:brIT - Torino - C.so FranciabrAdditional Locations:brIT - Roma - Monte GrappabrContract Type:brPermanentbrHybrid Working:brHybrid /p #J-18808-Ljbffr