Ph3About Tétris /h3pTétris is a wholly-owned affiliate of JLL, a Fortune 500 company. As a leading design build company, Tétris designs and builds dynamic spaces that inspire people to think better, work better, and live better. With a global team of engineers, architects, and designers, Tétris delivers a complete range of services to meet client needs, from design to construction and furniture, fixtures equipment (FFE) selection. Globally, since its creation in 2003, the company has established itself in 18 countries across three continents, with a team of over 820 people located across 35 offices. For more information, visit tetris-db.com /ph3Informazioni su Tétris /h3pTétris è una società affiliata interamente controllata da JLL, una società Fortune 500. In qualità di azienda leader di design build, Tétris progetta e costruisce spazi dinamici che ispirano le persone a pensare meglio, lavorare meglio e vivere meglio. Con un team globale di professionisti dell'ingegneria, dell'architettura e del design, Tétris è in grado di offrire una gamma completa di servizi per soddisfare le esigenze della clientela, dalla progettazione alla costruzione e alla selezione degli arredi (FFE). A livello globale, dalla sua creazione nel 2003, l'azienda si è affermata in 18 paesi e tre continenti, con un team di oltre 820 persone dislocate in 35 sedi. Per maggiori informazioni, visitare tetris-db.com /ph3Role Description /h3pThe Construction Manager, reporting directly to company management, will be responsible for all strategic and operational activities that bring projects to completion within agreed timelines and budgets. Operating with strong autonomy, the successful candidate must have experience in managing design, construction sites, costs, schedules, and team coordination. Capable of managing the entire project lifecycle, they will implement processes and methods to guide teams, consultants, and subcontractors, particularly on technically complex projects, monitoring critical path elements and promptly communicating potential risks and delays to leadership. With responsibility for budget and margin performance, the role requires specialized expertise in construction costs, including estimates, subcontractor bid evaluation, construction cost monitoring, direct purchasing, active and passive progress payment verification, value engineering, cashflow, and monthly forecasting. The Construction Manager will report to management for tender reviews and technical-commercial contract verification. They will champion necessary actions to optimize team performance, integrating and creating synergies across all disciplinary activities. This role serves as the primary point of contact and accountability for project performance for both the company and clients. /ph3Descrizione del ruolo /h3pLa persona selezionata per il ruolo di Construction Manager, riportando direttamente al management aziendale, sarà responsabile di tutte le azioni strategiche e operative che portino il progetto alla conclusione nel rispetto dei tempi e del budget. Dotata di forte autonomia operativa, dovrà avere esperienza nella gestione della progettazione, del cantiere, dei costi, del cronoprogramma e del coordinamento di team. Capace di gestire l'intero ciclo di vita del progetto, metterà in atto i processi e i metodi per guidare il team, i consulenti e i subappaltatori, soprattutto in progetti tecnicamente complessi, monitorando gli elementi del percorso critico e comunicando tempestivamente alla leadership potenziali rischi e ritardi. Avendo una funzione di responsabilità in termini di budget e margine, dovrà possedere competenze specialistiche in tema di costi di costruzione, incluse stime, valutazione delle offerte dei subappaltatori, monitoraggio dei costi di cantiere, acquisti diretti, verifica dei SAL attivi e passivi, value engineering, cashflow e forecast mensili. Riporterà al management per la verifica delle gare di appalto e per la verifica tecnico-commerciale dei contratti. Si farà promotore delle azioni necessarie a ottimizzare il lavoro del team, per integrare e rendere trasversali le azioni di ciascuna disciplina. Sarà il punto di riferimento e la figura responsabile dell'andamento del progetto sia per l'azienda che per la clientela. /ph3Key Responsibilities /h3ulliPrimary project liaison for company management /liliClient and consultant relationship management (PM, designers, DL, CSE) /liliMultidisciplinary team coordination (design, planning, construction/site management professionals) /liliComplete project lifecycle management /liliLegal department support for contract review and negotiation /liliFinancial performance monitoring: cost and margin control with preventive or corrective actions /liliCashflow preparation and cost forecasting /liliSubcontractor bid evaluation and project margin accountability /liliInvoice approval and procurement planning /liliSchedule strategy development and construction site setup /liliSubcontractor selection and reporting management /li /ulh3Responsabilità principali /h3ulliPunto di riferimento del progetto per il management aziendale /liliGestione rapporti con la clientela e i consulenti (PM, designer, DL, CSE) /liliCoordinamento team multidisciplinari (progettazione, pianificazione, construction/site management) /liliGestione dell'intero ciclo di vita del progetto /liliSupporto al dipartimento legale per verifica e negoziazione contratti /liliMonitoraggio andamento finanziario della commessa: controllo costi e margini con relative azioni preventive o correttive /liliRedazione cashflow e forecast dei costi /liliValutazione offerte dei subappaltatori e responsabilità del margine della commessa /liliApprovazione fatture e pianificazione degli acquisti /liliDefinizione strategie cronoprogramma e impostazione cantiere /liliSelezione subappaltatori e gestione della reportistica /li /ulh3Skills And Requirements /h3ulliComplete autonomy in project planning and management /liliExcellent leadership and coordination skills for multidisciplinary teams of design professionals and construction technicians /liliTechnical activity programming and resource control to ensure planned production delivery /liliStrong negotiation and problem-solving capabilities /liliIn-depth knowledge and experience in the construction sector /liliStrong aptitude for working in multidisciplinary and international environments /liliCommitment to continuous improvement and business process development /liliDegree in Engineering or Architecture /liliProficient spoken and written English /liliProficiency in Office suite and MS Project /li /ulh3Competenze e requisiti /h3ulliPiena autonomia nella pianificazione e gestione delle commesse /liliEccellenti capacità di leadership e coordinamento di team multidisciplinari composti da professionisti del design e tecnici di cantiere /liliProgrammazione e controllo delle attività tecniche e delle risorse necessarie per garantire la produzione pianificata /liliCapacità negoziali e di problem-solving /liliConoscenza approfondita ed esperienza nel settore delle costruzioni /liliForte attitudine a lavorare in ambienti multidisciplinari e internazionali /liliPredisposizione al miglioramento continuo e sviluppo di processi aziendali /liliLaurea in Ingegneria o Architettura /liliBuona conoscenza della lingua inglese parlata e scritta /liliCompetenza nell'utilizzo di Office e MS Project /li /ulh3Seniority level /h3pMid-Senior level /ph3Employment type /h3pFull-time /ph3Job function /h3pManagement and Manufacturing /ppReferrals increase your chances of interviewing at JLL by 2x /ph3Sign in to set job alerts for “Construction Manager” roles. /h3 /p #J-18808-Ljbffr