Overview
Join to apply for the Order Management Specialist role at GE Vernova.
Responsibilities
* The main responsibilities of an OM Specialist are to plan, organize, direct and supervise the project activities of the Unit, within the Business/Sector Industry Policies demands with the objective to reach the Unit’s targets in terms of sales, operating income, completion time and quality of projects.
* Implement, supervise & follow up the milestones of the project to secure Customer satisfaction
* Maintain and improve processes to maximize project execution
* Motivate people in the Team Project to grant Unit result on the projects
* Create, develop and maintain business relations and effective communication with customers, internal colleagues or contractors
* Define and supervise project reporting to drive risks before the fire starts and take necessary mitigation into life
* Control the logistic transportation outbound
* Operational Know How (incl. Functional Know How)
* Operational effectiveness/Accountability
* Collaboration/Teamwork
* Communication with Transparency & Humility & delivery focus results
Responsibilities (Italian)
* Responsabile del ricevere e registrare accuratamente gli ordini in SAP portale aziendale
* Preparare Conferme Ordini ufficiali
* Preparare Fatture di Anticipo se previste da contratto
* Preparare garanzia bancaria attraverso sistema ALOC se previste da contratto
* Assistere il Project Manager con compiti amministrativi
* Communicare con altri dipartimenti come (Tecnici, Logistica, Acquisti, Produzione, Commerciale) etc.
* Risolvere disguidi sollevati dal cliente
* Supportare altri processi come solleciti ordini, modifica ordini, monitorare status ordine e risoluzione delle discrepanze
* Attore principale per il riconoscimento vendita da monitorare e garantire
* Gestore documento per fatture, garanzie bancarie e tutta la documentazione di esportazione incluso lettere di credito
* Supporto TPM in riunione WSM per rispettare le data di carico
* Misurare i costi di trasporto a confronto con il budget
* Organizzare il trasporto con lo spedizioniere
* Data entry per monitorare il riconoscimento vendite mensile
* Ulteriori comptenze richieste :
* Elaborazione, coordinamento e follow-up degli ordini dei fornitori di progetti.
* Processo ordini clienti, processo di coordinazione e monitoraggio.
* Fatturazione ordini clienti
* Supportare il processo di Logistica, ricevimento merci, documenti di trasporto
* Reportistica dei dati finanziari relativi al portafoglio prodotti e servizi.
* Controllo e registrazione bolle doganali
* Collezionare e gestire le Entrate Merci (CMR controfirmati, POD)
Additional Information
Relocation Assistance Provided: No
Seniority level
* Entry level
Employment type
* Full-time
Job function
* Other
Industries
* Electric Power Generation
#J-18808-Ljbffr