Job description We are looking for a Junior Media planner to work with our media team and manage online customer presence. In particular, this person will manage the design and implementation of brand strategy through the main online media platforms, the ongoing set-up and optimization of campaigns, drawing up visibility and performance KPIs. Roles and responsibilities: Analyzing data and identifying patterns and trends Managing & Optimizing media campaigns Setting & Monitoring KPIs Present & discuss results Skills required: At least 1 to 2 years of experience in online campaign planning and budget management Knowledge of Google Ads (Search, Display, Video, Google Shopping, Pmax) Knowledge of Programmatic-Affiliation-Retargeting Knowledge of Meta Ads-TikTok Knowledge of Google Analytics Knowledge of the Office package (Powerpoint, Excel) Organizational and time management skills Knowledge of the English language Preferential Skills: Knowledge of Data Visalization Tool (Google Data Studio) to present digital KPIS Knowledge of Media stack like Google Marketing Platform Attitude: Problem solving skills Communication skills and written and oral presentation skill Precise, curious and proactive Passionate about the internet Able to work in a team ⛳ Application process Step 1: Colloquio HR Una call conoscitiva con un membro del nostro team People & Growth. Step 2: Colloquio tecnico Un colloquio più dettagliato con il team di cui potresti entrare a far parte. Step 3: Colloquio in sede L’ultimo step che ci permetterà di incontrarci dal vivo e farti toccare con mano la nostra realtà. Company benefits and bonuses Offriamo un: stipendio competitivo buoni pasto flessibilità (smart working alcuni giorni a settimana) benefit welfare sessioni di formazione opportunità di viaggio rimborso spese. Future careers and job opportunities Man mano che si acquisisce esperienza nella pianificazione e gestione di campagne, aumenta anche l'importanza e il numero di progetti di cui ci si occupa, e nel giro di qualche anno si può diventare Senior Media Planner. Company insights Connexia è creatività. È pensiero data-driven. È eccellenza nella gestione dei media. Ed è innovazione tecnologica Ma non solo. L’agenzia di comunicazione e marketing di Retex è soprattutto passione, impegno etico, trasparenza, responsabilità sociale di impresa. È un team multiculturale e multidisciplinare: professionisti capaci di costruire e raccontare valori di brand, ma anche di guidare processi di trasformazione digitale. Pensiamo e sviluppiamo idee che possono vivere su tutti i canali, senza nessun timore di essere misurati sull'efficacia di ogni campagna. Lavoriamo con i nostri clienti in modo nuovo: insieme, per davvero, attraverso processi di co-creation continui e sperimentazione orientata agli obiettivi di business e comunicazione. http://www.connexia.com/