Overview
F&HC Product Research Scientist - Temporary position at Fater. Fater is an Italian company, a joint venture pagitan between Procter & Gamble and Angelini Industries. It produces and distributes in 38 countries, in Western, Central and Eastern Europe, detergents for household and textile cleaning under the Ace and Neoblanc brands; in Italy it has expanded since the 1960s markets of consumer absorbent products, now producing and marketing for Italy products under the brands Pampers, Lines, Lines Specialist, Tampax. Fater is a dynamic company investing about 4% of annual revenue in innovation. Headquarters are in Pescara; production sites in Italy are in Pescara and Campochiaro (CB); abroad in Porto, Portugal and Gebze, Turkey.
Position summarizing: You will join the Technology Innovation department and support the team in managing innovation projects in the detergents sector, focusing on technical performance evaluation, consumer feedback analysis, and communicating product benefits. You will play a key operational coordinating role in the laboratory, planning and conducting consumer-relevant research, and supporting go-to-market activities.
Responsibilities
* Gestione operativa e monitoraggio dello stato di avanzamento dei progetti, garantendo il rispetto di tempi e obiettivi
* Collaborazione con team multifunzionale per l’allineamento strategico delle attività
* Pianificazione e svolgimento delle attività di laboratorio per la valutazione di formulazioni detergenti
* Pianificare, condurre e analizzare dati di ricerche qualitative e quantitative sui consumatori per sviluppare nuovi prodotti e migliorare quelli esistenti
* Supporto alle attività di go-to-market, inclusa la preparazione di materiali tecnici e demo per la comunicazione dei benefici del prodotto
Requisiti
* Laurea magistrale in Chimica, Chimica Industriale, Ingegneria Chimica, Laurea in Design del Prodotto, IED
* Competenze nella gestione di progetti e nel lavoro in team multifunzionali
* Capacità di analisi dei dati e di sintesi dei risultati
* Soft skills: leadership collaborativa, orientamento al risultato, attenzione al consumatore, capacità comunicative
* Buone competenze digitali
* Ottima conoscenza della lingua inglese
* Plus: Esperienza pregressa (anche breve) in laboratorio formulativo o in contesti R&D
Seniority level
* Not Applicable
Employment type
* Full-time
Job function
* Research
Industries
* Consumer Goods
#J-18808-Ljbffr