It's more than a job In an administrative role at KuehneNagel, tasks such as managing office operations or coordinating schedules certainly contribute to your team's success, but they also provide meaningful moments for people around the world. Because your attention to detail supports your colleagues to perform at their best, such as ensuring the timely and seamless transport of hearing aids and advanced medical devices that change lives. At KuehneNagel, our work contributes to more than we imagine. ? Riportando direttamente al Responsabile Operativo supporterà l'organizzazione per soddisfare le esigenze e le richieste dei clienti, svolgendo attività amministrative relative ai processi di inbound, outbound e gestione delle scorte. How you create impact Supervisione dei processi inbound/outbound per quanto riguarda le attività amministrative Supervisione dei processi di resi e rilavorazioni a livello amministrativo Esecuzione delle attività amministrative necessarie per garantire il rispetto degli accordi negoziati con il cliente Svolgimento di attività quotidiane in outbound, come il controllo dello stato degli ordini, il confezionamento e le attività di fine linea/carico Monitoraggio del corretto flusso, della gestione e della completezza degli ordini inbound Supporto nella generazione di report relativi al proprio ambito di responsabilità Ottimizzazione del carico di lavoro del magazzino, tenendo conto dei vincoli dei KPI e migliorando l'efficienza del picking Monitoraggio del corretto flusso, della gestione e della completezza degli ordini relativi ai resi e alle rilavorazioni Supporto e, occasionalmente, esecuzione diretta di attività legate alle scorte (controlli, modifiche ai dati principali, ecc.) Assistenza nelle attività di inventario annuale programmato What we would like you to bring Esperienza pregressa in ruolo analogo in un magazzino di medie/grandi dimensioni (1-2 anni) Esperienza amministrativa (1-2 anni) Diploma di scuola superiore Italiano: Fluente Inglese: Base What's in it for you Entrando a far parte del team KuehneNagel, avrai l'opportunità di lavorare in un ambiente sicuro e stabile, con una forte attenzione al benessere fisico e mentale. Offriamo percorsi di crescita professionale e sviluppo, anche a livello internazionale. Who are we Logistics shapes everyday life - from the goods we consume to the healthcare we rely on. At KuehneNagel, your work goes beyond logistics; it enables both ordinary and special moments in the lives of people around the world. As a global leader with a strong heritage and a vision to move the world forward, we offer a safe, stable environment where your career can make a real difference. Whether we help deliver life-saving medicines, develop sustainable transportation solutions or support our local communities, your career will contribute to more than you can imagine. We kindly advise that placement agencies refrain from submitting unsolicited profiles. Any submissions of candidates without prior signed agreement will be considered our property and no fees will be paid. Kuehne Nagel is an equal employment/affirmative action employer. If you require an accommodation for any part of the online application process due to a disability, please contact the Employee Services HR Help Desk at 1-800-267-1326 during the hours of 8:00am - 5:00pm EST; Monday through Friday or via e-mail at: HR.helpdesk@kuehne-nagel.com with the nature of your request. We will answer your inquiry within 24 hours.