Lavoro
I miei annunci
Le mie notifiche
Accedi
Trovare un lavoro Consigli per cercare lavoro Schede aziende Descrizione del lavoro
Cerca

Customer service specialist

Caponago
AMMEGA
35.000 € all'anno
Pubblicato il 5 ottobre
Descrizione

Are you passionate about delivering exceptional customer experiences in a dynamic, international environment? We are seeking a proactive and detail-oriented Customer Service Specialist to join our team at our SAMPLA site in Caponago (Monza Brianza). In this role, you will play a key part in managing the entire order process, supporting our export sales activities, and ensuring seamless communication with both internal teams and global partners.

* Order Management: Order entry, order confirmation, tracking, and follow-up.
* Collaborate with the Customer Service team to ensure sales objectives are met and provide back-up when necessary.
* Coordinate with Supply Chain functions such as purchasing, logistics, and shipping to ensure delivery timelines are respected.
* Maintain regular communication with international distributors regarding order status, product availability, and required documentation.
* Prepare export documentation (invoices, delivery notes, certificates, etc.).
* Handle complaints and non-conformities in collaboration with the Quality and Sales teams ensuring reliable communication without fail.
* Provide back-office support to the Export Sales team.

Qualifications:

* Previous experience in customer service or export coordination within industrial or manufacturing environments.
* Excellent command of English; additional languages such as French and German are a plus.
* Proficiency in ERP systems (knowledge of D365 will be an advantage) and good knowledge of Excel.
* Strong organizational skills, customer orientation, and good interpersonal and communication skills.
* Punctual, precise, and flexible with strong problem-solving abilities.

About Us:

AMMEGA è una società multinazionale con sede in 40 paesi. Valorizziamo i nostri dipendenti, clienti, incoraggiamo lo spirito imprenditoriale e agiamo con rapidità e responsabilità. La nostra missione e la nostra cultura di miglioramento continuo sono la base di business forti e sostenibili apprezzati dai nostri clienti.

About The Team:

Siamo parte di un network globale di oltre 6000 dipendenti del Gruppo Ammega. I nostri dipendenti fanno parte di un’organizzazione ad alta performance, sviluppano la loro carriera in un ambiente di lavoro multinazionale, partecipano a team diversificati e beneficiano della nostra esperienza globale in nastri trasportatori, sistemi di trasmissione di potenza, energia idraulica e servizi alle imprese.


Seniority level

Entry level


Employment type

Full-time


Job function

Other - Automation Machinery Manufacturing

#J-18808-Ljbffr

Rispondere all'offerta
Crea una notifica
Notifica attivata
Salvato
Salva
Offerte simili
Lavoro Caponago
Lavoro Provincia di Monza e della Brianza
Lavoro Lombardia
Home > Lavoro > Customer Service Specialist

Jobijoba

  • Consigli per il lavoro
  • Recensioni Aziende

Trova degli annunci

  • Annunci per professione
  • Annunci per settore
  • Annunci per azienda
  • Annunci per località

Contatti/Partnerships

  • Contatti
  • Pubblicate le vostre offerte su Jobijoba

Note legali - Condizioni generali d'utilizzo - Politica della Privacy - Gestisci i miei cookie - Accessibilità: Non conforme

© 2025 Jobijoba - Tutti i diritti riservati

Rispondere all'offerta
Crea una notifica
Notifica attivata
Salvato
Salva