Overview
Direct Manager:
Sales & Marketing Director
Main Activities And Responsibilities Of This Working Position
He / she is the main player in the business development looking for new customers who need induction hardening machines;
He / she works with the other Sales resources (at local and international level) for the development and management of the agent network;
During the development of the project, he / she interfaces with the other Departments (PMO, Application Engineering, Design, etc.).
He / she is also the customer's spokesperson in the Company;
He / she receives customer's requests.
He /she analyses them and sends the quotation;
He / she prepares the quotation, on the basis of the cost and the solution received by the Application Engineering.
He / she discusses about the quote with the customer;
He / she deals with the negotiation with the customer in compliance with Company guidelines (prices, terms and conditions);
He / she prepares the internal orders – project description, costs – for the manufacturing / production process;
He / she supports the Financial Dept.
for the due payments;
If necessary, he / she processes quotations concerning design variants following the order.
Technical Skills
Preferably experience in the induction field for at least 5 years;
Fluent English language;
Knowledge of a second language;
Good knowledge of Office products (Word, Excel, Power Point).
Soft Skills
Goal orientation;
Customer focus;
Proactivity;
Autonomy and Motivation;
Strategic thought;
Ability to work in team.
For further information and to send your application, please contact our HR Director Roberta Pellegrino:
Responsabile Diretto
Direct Manager:
Sales & Marketing Director
Principali Attività e Responsabilità In Carico Alla Posizione
È l'attore principale dello sviluppo commerciali di nuovi clienti che includano la necessità di macchine ad induzione;
Coordinamento con le altre risorse Sales (a livello locale ed internazionale) e sviluppo e gestione del network degli agenti;
Si interfaccia con gli altri Dipartimenti della società (PMO, Application Eng., Progettazione, etc) durante tutto lo sviluppo del progetto ed è il portavoce del cliente all'interno della società;
Riceve le richieste dei clienti, le analizza e le evade;
Elabora l'offerta commerciale sulla base del costo e della soluzione ricevuta dall'Application Engineer, Presenta l'offerta Commerciale al cliente;
Si occupa della negoziazione con il cliente nel rispetto delle linee guida aziendali (prezzi, perimetro di fornitura e condizioni contrattuali);
Prepara gli ordini interni – descrizione progetti, scopo, struttura dei costi – per il processo di manufacturing/produzione;
Supporta l'Amministrazione per i pagamenti dovuti;
In caso di necessità elabora le offerte concernenti le varianti di progetto successive all'ordine.
Conoscenze Tecniche
Esperienza preferibilmente nell'area dell'induzione e della oppure macchine Utensili preferibilmente di GRINDING o HANDLING per almeno 5 anni;
Conoscenza fluente della lingua inglese parlato e scritto, preferibile la conoscenza di una seconda lingua;
Buona conoscenza dei prodotti Office (Word, XL, Power Point);
Soft Skills
Orientamento all'obiettivo;
Orientamento al cliente;
Proattività;
Autonomia e Motivazione;
Pensiero Strategico
Capacità di lavorare in team
Per ulteriori informazioni e per inviare la tua candidatura, contatta il nostro Direttore Risorse Umane Roberta Pellegrino:
#J-18808-Ljbffr
📌 Area Sales Manager
🏢 Saet
📍 Montà