Are you ready to make a BIG impact with TD SYNNEX? In addition to a competitive benefits package, we provide our co-workers with opportunities to get involved in well-being seminars and programming, employee-led Business Resource Groups (BRGs), leadership development tracks, special industry events, and much more. Job Purpose: To be the first point of contact for customers aligned to their respective Business Unit, utilising their specialist product knowledge alongside a professional and confident manner to deliver excellent customer satisfaction, develop new sales opportunities and achieve their sales targets Accountabilities: - Achieve monthly/quarterly Revenue and Margin targets - Build Excellent customer relationships through proactive engagement and demonstrable specialist product knowledge - Plan outbound calls to customers in order to generate new business opportunities - Active inbound selling - Provide accurate and timely quotations to customers - Generate and own a pipeline of deals in Tech Data's CRM system, which is regularly reviewed and updated - Manage customer backorder expectations and reporting - Proactively develop relationships with key internal and external contacts - Ensure CRM system is well maintained and provides correct customer information - Provide, sell and negotiate product information, pricing, special offers and promotions - Ensure Tech Data maintains service levels agreements with customers - Attainment of Key Performance Indicators (KPI's) such as daily talk time and outbound calls - Sell the benefits of using Tech Data and the Company value proposition - Develop and execute account plans to maintain and grow customer business, this may be in conjunction with a Field Sales Executive or Business Development Manager. Knowledge Skills and Experience: - Numerate with good attention to detail - Excellent telephone manner - Priority management and planning skills - Strive to achieve set targets - Understands Sales Process - Effective Communication Skills - Good relationship building - Working knowledge of Microsoft Word, Excel, Outlook - A knowledge of product set would be desirable but not essential - IT industry knowledge would be desirable but not essential L'attività di promozione e commerciale, finalizzata a generare le opportunità di vendita, si svolge all'interno di un Team dedicato, e in coordinamento con le diverse strutture aziendali. Si sviluppa inoltre attraverso una costante gestione telefonica del cliente con il supporto i moderni strumenti digitali. Principali aree di responsabilità - Sviluppo e gestione relazioni con i clienti attraverso la gestione proattiva e la conoscenza specialistica di prodotto - Sviluppo ed esecuzione dei piani di account per mantenere e far crescere il business dei clienti, sui prodotti e i brand di riferimento, anche in collaborazione con i colleghi di vendita o di marketing - Pianificazione e gestione delle chiamate in uscita verso i clienti per generare nuove opportunità di business - Attività di vendita inbound - Informazione sui prodotti, realizzazione di preventivi, vendita e negoziazione, utilizzando le leve commerciali definite sui prodotti specialistici di riferimento - Sviluppo e gestione di una pipeline di offerte, utilizzando il CRM aziendale - Gestione backlog e report - Sviluppo e gestione proattiva delle relazioni interne ed esterne (vendor, partner, etc) - Controllo e garanzia dei livelli di servizio per i clienti - Raggiungimento di Key Performance Indicators (KPI) in termini di revenue, marginalità e indicatori operativi Esperienza, formazione e skills richiesti - Almeno un anno di esperienza in ruoli commerciali di vendita outbound (preferibilmente in contesti informatici o similari) - Diploma o laurea di tipo tecnico/informatico (preferibile) - Ottime doti comunicative e propensione alle relazioni interpersonali - Capacità di instaurare relazioni basate sulla fiducia e di lavorare in team - Forte orientamento al risultato e gestione dello stress - Buona capacità di analisi e attenzione al dettaglio numerico - Passione per i prodotti IT (indicare per quali tipologie di prodotti) - Ottima conoscenza del pacchetto Office. Requisiti preferenziali - Buona conoscenza della lingua inglese Offriamo Facilitazioni Navetta aziendale dalla stazione metro di San Donato Milanese alla sede aziendale e mensa interna gratuiti. Sede dell'attività Tech Data italia srl - San Giuliano Milanese (con possibilità di utilizzo navetta aziendale da MM San Donato Milanese, linea 3).