We understand that the world we want tomorrow starts with how we do business today, and that’s why we’re inspired to make A Better World for Pets. Antech is comprised of a diverse team of individuals who are committed to each other’s growth and development. Our culture is centered on our guiding philosophy, The Five Principles: Quality, Responsibility, Mutuality, Efficiency and Freedom. Today Antech is driving the future of pet health as part of Mars Science & Diagnostics, a family-owned company focused on veterinary care.
Current Associates will need to apply through the internal career site. Please log into Workday and click on Menu or View All Apps, select the Jobs Hub app, then click the magnifying glass to Browse Jobs.
Antech Italia
Antech Diagnostics è in rapida espansione e siamo alla ricerca di talenti appassionati per unirsi al nostro team dinamico! Antech Diagnostics Italia offre una gamma completa di prodotti e servizi nella diagnostica veterinaria, garantendo cure di alta qualità per gli animali da compagnia. Grazie a partnership con leader globali, forniamo ai veterinari le tecnologie più innovative nell'imaging e nell'analisi di laboratorio.
Attualmente siamo alla ricerca di un/una dinamico/a Technical Support Agent per unirsi al team il prima possibile. In questo ruolo, fornirai supporto tecnico iniziale ai clienti risolvendo problemi di base relativi a dispositivi e reti tramite canali di supporto diretto e strumenti di assistenza remota, garantendo un servizio clienti chiaro, empatico ed efficiente.
Principali responsabilità:
* Fornire supporto tecnico di primo livello diagnosticando e risolvendo problemi di base relativi ai dispositivi, ai sistemi operativi Windows e alla connettività di rete;
* Utilizzare strumenti di assistenza remota come TeamViewer e AnyDesk per risolvere i problemi dei dispositivi dei clienti;
* Documentare accuratamente tutte le interazioni con i clienti, i problemi e le relative soluzioni nel sistema di ticketing, IFS/Salesforce;
* Effettuare l’escalation dei problemi irrisolti o complessi al supporto tecnico di livello superiore, seguendo le procedure di escalation stabilite;
* Mantenere un elevato livello di soddisfazione del cliente attraverso una comunicazione empatica ed efficace;
* Adattare lo stile comunicativo a diversi profili di clienti e livelli di competenza tecnica.
* Seguire le procedure interne e contribuire alla documentazione della knowledge base quando necessario;
* Raggiungere o superare i parametri di performance, inclusi tempi di risposta, tempi di risoluzione e valutazioni di soddisfazione del cliente.
Tuo profilo:
* Esperienza pregressa in un ruolo impiegatizio;
* Conoscenze generali in ambito scientifico;
* Dimestichezza con competenze IT;
* Competenze eccellenti nel servizio clienti;
* Capacità organizzativa e attenzione ai dettagli;
* Capacità di lavorare in team.
Se ti riconosci in questo annuncio, inviaci la tua candidatura!
About Antech
Antech is a leader in veterinary diagnostics, driven by our passion for innovation that delivers better animal health outcomes. Our products and services span 90+ reference laboratories around the globe; in-house diagnostic laboratory instruments and consumables, including rapid assay diagnostic products and digital cytology services; local and cloud-based data services; practice information management software and related software and support; veterinary imaging and technology; veterinary professional education and training; and board-certified specialist support services.
Note to Search Firms/Agencies
Antech Diagnostics, Inc. and its subsidiaries and affiliates (Antech) do not compensate search firms for unsolicited assistance unless they have a written search agreement with Antech and the requisition is position-specific. Any resumes, curriculum vitae, and other unsolicited assistance from search firms that do not have a written search agreement or position-specific requisition submitted to any Associate of Antech will be deemed the sole property of Antech and no fee will be paid in the event the candidate is hired by Antech.