Customer Service Agent, Logistics, Italy
Join to apply for the Customer Service Agent, Logistics, Italy role at DSV - Global Transport and Logistics
Continue with Google Continue with Google
Customer Service Agent, Logistics, Italy
2 days ago Be among the first 25 applicants
Join to apply for the Customer Service Agent, Logistics, Italy role at DSV - Global Transport and Logistics
* Warehousing
* Value-added services
* Distribution
* E-commerce
* Bonded warehouses
* Fiscal representation
* Automated warehouse solutions
Job Req Number: 96885
Time Type: Full Time
Prendi in considerazione DSV Solutions per il tuo sviluppo professionale. Divisione del Gruppo DSV insieme a DSV Road e DSV Air&Sea, Azienda leader nella fornitura e gestione di soluzioni di Supply Chain su scala globale. Società che opera con più di 29.000 collaboratori, in oltre 600 siti e 50 paesi, per un totale di circa 6 milioni di metri quadrati coperti.
In Italia, siamo presenti in 14 aree logistiche per oltre 550.000 metri quadri di superfici coperte e con più di 140 clienti. In DSV Solutions ogni giorno ci impegniamo a svolgere le nostre attività con integrità, garantendo luoghi di lavoro sicuri e sani, impegnandoci attivamente nella riduzione al minimo dell’impatto ambientale dei servizi di trasporto e logistica, sfruttando la nostra esperienza per soddisfare i bisogni delle persone e assicurandoci che i nostri fornitori soddisfino i nostri rigorosi standard di qualità del servizio.
I nostri principali servizi sono:
* Inbound logistics
* Warehousing
* Value-added services
* Outbound logistics
* Distribution
* E-commerce
* Bonded warehouses
* Fiscal representation
* Automated warehouse solutions
Per la nostra filiale di Settala (MI) stiamo ricercando un Customer Service Specialist:
Principali responsabilità:
* Assistenza al cliente inerente agli ordini e alla merce
* Monitoraggio e controllo sulle attività di magazzino
* Controllo e gestione sulla parte delivery
* Gestione della parte doganale
Requisiti richiesti:
* Diploma / laurea di primo livello
* Buona conoscenza di Microsoft Office (Word, Excel, Power Point)
* Ottima conoscenza della lingua inglese
* Preferibile conoscenza del gestionale CargoWrite
* Necessaria esperienza pregressa nel ruolo (almeno 3 anni)
Soft Skills:
* Orientamento al raggiungimento degli obiettivi
* Attitudine al lavoro in team
* Dinamismo e proattività
* Buone doti comunicative
* Flessibilità
Offriamo:
* l'opportunità di maturare esperienza in un contesto internazionale, in cui il tuo lavoro quotidiano sarà vario e pieni di sfide professionali.
* percorsi di sviluppo professionale e personale
* flessibilità e opportunità di crescita
* convenzioni con sconti dedicati presso negozi e on-line
* servizio Interline Turismo con promozioni e agevolazioni per viaggi
* piattaforma Sanilog, fonda sanitario integrativo gratuito per i dipendenti del settore logistica trasporto merci e spedizioni
* in occasione del proprio compleanno l'azienda riconosce una giornata di ferie supplementare
La nostra Vision “We want to be a leading global supplier, fulfilling customer needs for transport and logistics services, targeting extensive growth and being among the most profitable in our industry”.
Puoi trovare maggiori informazioni consultando la nostra pagina www.dsv.com
DSV – Global transport and logistics
Working at DSV means playing in a different league.
As a global leader in transport and logistics, we have been on an extraordinary journey of growth. Let’s grow together as we continue to innovate, digitalise and build on our achievements.
DSV – Global transport and logistics
Working at DSV means playing in a different league.
As a global leader in transport and logistics, we have been on an extraordinary journey of growth. Let’s grow together as we continue to innovate, digitalise and build on our achievements.
With close to 160,000 colleagues in over 90 countries, we work every day to offer solid services and meet our customers’ needs and help them achieve their goals. We know that the best way to achieve this is by bringing in new talent, fresh perspectives and ambitious individuals like you.
At DSV, performance is in our DNA. We don’t just work – we aim to shape the future of logistics. This ambition fuels a dynamic environment built on collaboration with world-class team players, accountability and action. We value inclusivity, embrace different cultures and respect the dignity and rights of every individual. If you want to make an impact, be trusted by customers and grow your career in a forward-thinking company – this is the place to be.
Start here. Go anywhere
Visit dsv.com and follow us on LinkedIn and Facebook.
Seniority level
* Seniority level
Entry level
Employment type
* Employment type
Full-time
Job function
* Job function
Administrative, Other, and Customer Service
* Industries
Transportation, Logistics, Supply Chain and Storage
Referrals increase your chances of interviewing at DSV - Global Transport and Logistics by 2x
Get notified about new Customer Service Representative jobs in Settala, Lombardy, Italy.
Customer Service & Logistic Representative
Customer Service Specialist Export (part-time)
Temporary 6 months - Customer Service Specialist
We’re unlocking community knowledge in a new way. Experts add insights directly into each article, started with the help of AI.
#J-18808-Ljbffr