Overview Logatek, with as many as 40 years of history, is the leading company specializing in the sale of printing solutions and after-sales services in the office and production sectors. It markets and implements solutions in administrative, decision-making, document and printing processes. It is CE (Exclusive Center) Konica Minolta and HP First Gold Partner. The wide range of Printers, Multifunction, Production, Wide-Format, Finishing and Consumables is combined with technical support and logistics services. The Showroom allows customers to touch all the technological novelties. We are looking for a profile to join the Sales Area Department as Key Account Manager, to support the expansion of our staff. Logatek Italia / English version: to be retained alongside the Italian content where appropriate. Principali attività La risorsa, inserita nella divisione vendita, dovrà proporre soluzioni tecnologiche in ambito Office, Production & Finishing. A diretto riporto del Team Leader della Business Unit, dovrà conseguire gli obiettivi in termini di margini e volume. Gestire il portafoglio clienti assegnato (attivi e prospect) proponendo soluzioni commerciali aggiornate ed adeguate agli standard qualitativi ed economici richiesti. Analizzare il cliente e produrre reporting periodico utilizzando i sistemi aziendali. Requisiti Esperienza lavorativa di almeno 3 anni all’interno di funzioni commerciali in un mercato analogo. Ottima conoscenza del pacchetto Office ed una predisposizione a gestire sistemi informativi gestionali. Proattività, forte orientamento all’obiettivo e dinamicità. Comprensione delle opportunità di mercato con intuito, definizione delle strategie e delle azioni adeguate; ottime doti relazionali, negoziali e di comunicazione; capacità di mantenere rapporti di collaborazione/relazione di lungo periodo con i interlocutori. Plus Ottima capacità di gestione e analisi del parco clienti. Progettazione infrastrutture tecnologiche in ambito Office, Production & Finishing. Esperienza tecnica/informatica su prodotti printing. Cosa offre Logatek Opportunità di lavorare con grandi aziende in un ambiente dinamico e sviluppare nuove competenze. Essere sfidati a fornire soluzioni per grandi organizzazioni e avere un impatto diretto sui dipendenti. Possibilità di partecipare a progetti e ampliare la propria posizione. Contratto e opportunità di lavoro in sede; laptop, telefono cellulare aziendale; auto aziendale. Sede di lavoro: Roma (Parco de Medici). Informazioni legali e sede L’annuncio è rivolto a tutte le persone, senza distinzione di sesso, in riferimento al D. Lgs. 198/2006. Rifiutiamo ogni forma di discriminazione, crediamo nelle pari opportunità, nelle diversità e nell’inclusione. Summary (English) Logatek, with up to 40 years of history, is the leading company specializing in the sale of printing solutions and after-sales services in the office and production areas; it markets and implements solutions in administrative, decision-making, document and printing processes. It is CE (Exclusive Center) Konica Minolta and HP First Gold Partner. The wide range of Printers, Multifunction, Production, Wide-Format, Finishing and Consumables is combined with technical support and logistics services. The Showroom allows all our customers to touch the technological novelties. We are looking for a profile to join the Sales Area Department as Key Account Manager, to expand our staff. Main activities: The resource, inserted in the Sales Department, must propose technological solutions in the Office, Production & Finishing areas, report to the Team Leader of the Business Unit, achieve margins and volume objectives, manage the assigned customer portfolio (active and prospects) with up-to-date business solutions and quality/economic standards, analyze the customer and produce periodic reporting using company systems. J-18808-Ljbffr