Direct Manager: Sales & Marketing Director Main Activities And Responsibilities Of This Working Position: He / she is the main player in the business development looking for new customers who need induction hardening machines; He / she works with the other Sales resources (at local and international level) for the development and management of the agent network; During the development of the project, he / she interfaces with the other Departments (PMO, Application Engineering, Design, etc.). He / she is also the customer’s spokesperson in the Company; He / she receives customer’s requests. He /she analyses them and sends the quotation; He / she prepares the quotation, on the basis of the cost and the solution received by the Application Engineering. He / she discusses about the quote with the customer; He / she deals with the negotiation with the customer in compliance with Company guidelines (prices, terms and conditions); He / she prepares the internal orders – project description, costs – for the manufacturing / production process; He / she supports the Financial Dept. for the due payments; If necessary, he / she processes quotations concerning design variants following the order. Technical Skills: Preferably experience in the induction field for at least 5 years; Fluent English language; Knowledge of a second language; Good knowledge of Office products (Word, Excel, Power Point). Soft Skills: Goal orientation; Customer focus; Proactivity; Autonomy and Motivation; Strategic thought; Ability to work in team. For further information and to send your application, please contact our HR Director Roberta Pellegrino: HR@saetemmedi.com Responsabile Diretto: Sales & Marketing Director Principali Attività e Responsabilità In Carico Alla Posizione: È l’attore principale dello sviluppo commerciali di nuovi clienti che includano la necessità di macchinari ad induzione; Coordinamento con le altre risorse Sales (a livello locale ed internazionale) e sviluppo e gestione del network degli agenti; Si interfaccia con gli altri Dipartimenti della società (PMO, Application Eng., Progettazione, etc) durante tutto lo sviluppo del progetto ed è il portavoce del cliente all’interno della società; Riceve le richieste dei clienti, le analizza e le evade; Elabora l’offerta commerciale sulla base del costo e della soluzione ricevuta dall’Application Engineer, Presenta l’offerta Commerciale al cliente; Si occupa della negoziazione con il cliente nel rispetto delle linee guida aziendali (prezzi, perimetro di fornitura e condizioni contrattuali; Prepara gli ordini interni – descrizione progetti, scopo, struttura dei costi – per il processo di manufacturing/produzione; Supporta l’Amministrazione per i pagamenti dovuti; In caso di necessità elabora le offerte concernenti le varianti di progetto successive all’ordine. Conoscenze Tecniche: Esperienza preferibilmente nell’area dell’induzione e della oppure macchine Utensili preferibilmente di GRINDING o HANDLING per almeno 5 anni; Conoscenza fluente della lingua inglese parlato e scritto, preferibile la conoscenza di una seconda lingua; Buona conoscenza dei prodotti Office (Word, XL, Power Point); Soft Skills: Orientamento all’obiettivo; Orientamento al cliente; Proattività; Autonomia e Motivazione; Pensiero Strategico Capacità di lavorare in team Per ulteriori informazioni e per inviare la tua candidatura, contatta il nostro Direttore Risorse Umane Roberta Pellegrino: HR@saetemmedi.com J-18808-Ljbffr