Direct Manager:
Sales & Marketing Director
Main Activities And Responsibilities Of This Working Position:
* He / she is the main player in the business development looking for new customers who need induction hardening machines;
* He / she works with the other Sales resources (at local and international level) for the development and management of the agent network;
* During the development of the project, he / she interfaces with the other Departments (PMO, Application Engineering, Design, etc.). He / she is also the customer’s spokesperson in the Company;
* He / she receives customer’s requests. He /she analyses them and sends the quotation;
* He / she prepares the quotation, on the basis of the cost and the solution received by the Application Engineering. He / she discusses about the quote with the customer;
* He / she deals with the negotiation with the customer in compliance with Company guidelines (prices, terms and conditions);
* He / she prepares the internal orders – project description, costs – for the manufacturing / production process;
* He / she supports the Financial Dept. for the due payments;
* If necessary, he / she processes quotations concerning design variants following the order.
Technical Skills:
* Preferably experience in the induction field for at least 5 years;
* Fluent English language;
* Knowledge of a second language;
* Good knowledge of Office products (Word, Excel, Power Point).
Soft Skills:
* Goal orientation;
* Customer focus;
* Proactivity;
* Autonomy and Motivation;
* Strategic thought;
* Ability to work in team.
For further information and to send your application, please contact our HR Director Roberta Pellegrino: HR@saetemmedi.com
Responsabile Diretto:
Sales & Marketing Director
Principali Attività e Responsabilità In Carico Alla Posizione:
* È l’attore principale dello sviluppo commerciali di nuovi clienti che includano la necessità di macchinari ad induzione;
* Coordinamento con le altre risorse Sales (a livello locale ed internazionale) e sviluppo e gestione del network degli agenti;
* Si interfaccia con gli altri Dipartimenti della società (PMO, Application Eng., Progettazione, etc) durante tutto lo sviluppo del progetto ed è il portavoce del cliente all’interno della società;
* Riceve le richieste dei clienti, le analizza e le evade;
* Elabora l’offerta commerciale sulla base del costo e della soluzione ricevuta dall’Application Engineer, Presenta l’offerta Commerciale al cliente;
* Si occupa della negoziazione con il cliente nel rispetto delle linee guida aziendali (prezzi, perimetro di fornitura e condizioni contrattuali;
* Prepara gli ordini interni – descrizione progetti, scopo, struttura dei costi – per il processo di manufacturing/produzione;
* Supporta l’Amministrazione per i pagamenti dovuti;
* In caso di necessità elabora le offerte concernenti le varianti di progetto successive all’ordine.
Conoscenze Tecniche:
* Esperienza preferibilmente nell’area dell’induzione e della oppure macchine Utensili preferibilmente di GRINDING o HANDLING per almeno 5 anni;
* Conoscenza fluente della lingua inglese parlato e scritto, preferibile la conoscenza di una seconda lingua;
* Buona conoscenza dei prodotti Office (Word, XL, Power Point);
Soft Skills:
* Orientamento all’obiettivo;
* Orientamento al cliente;
* Proattività;
* Autonomia e Motivazione;
* Pensiero Strategico
* Capacità di lavorare in team
Per ulteriori informazioni e per inviare la tua candidatura, contatta il nostro Direttore Risorse Umane Roberta Pellegrino: HR@saetemmedi.com #J-18808-Ljbffr